Зеленська сільська рада
Івано-Франківська область, Верховинський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Положення

Додаток 2

до рішення виконкому 

Зеленської сільської  ради

від «13» грудня 2022 року №66

 

ПОЛОЖЕННЯ

про Опікунську раду при виконавчому комітеті Зеленської

сільської ради з питань опіки та піклування над повнолітніми недієздатними та обмежено дієздатними особами

 

І. Загальні положення

1.1. Опікунська рада при виконавчому комітеті Зеленської сільської ради з питань опіки та піклування над повнолітніми недієздатними та обмежено дієздатними особами (далі – Опікунська рада)  створюється для допомоги в роботі виконавчого комітету як органу опіки та піклування сільської ради. Опікунська рада є дорадчим органом,  головним завданням якого є попередній розгляд питань, що входять до компетенції органу опіки та піклування.

1.2. Опікунська рада у своїй діяльності керується Конституцією України, Сімейним кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Правилами опіки та піклування, затвердженими спільним наказом Державного комітету України у справах сім’ї та молоді, Міністерства освіти України, Міністерства охорони здоров’я України і Міністерства праці та соціальної політики України від 26.05.1999 року № 34/166/131/88, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 17.06.1999 р. за № 387/3680, іншими нормативно-правовими актами, що регулюють діяльність органів опіки та піклування, а також цим Положенням.

1.3. Діяльність Опікунської ради здійснюється відповідно до чинного законодавства на принципах законності, гласності, гуманності, неприпустимості приниження честі і гідності недієздатних та обмежено дієздатних громадян.

1.4. Виконавчий комітет сільської ради приймає рішення на підставі висновків та рекомендацій Опікунської ради

1.5. Склад Опікунської ради та зміни до її складу затверджуються рішенням виконавчого комітету Зеленської сільської ради.

1.6. Опікунську раду очолює голова сільської ради.  Голова опікунської ради  має заступника, який у разі відсутності  голови Опікунської  ради  виконує його обов’язки.

 

ІІ. Основні завдання та повноваження Опікунської ради

 

2.1. Основним завданням Опікунської ради є сприяння забезпеченню реалізації особистих немайнових і майнових прав недієздатних осіб та осіб, дієздатність яких обмежена, які потребують опіки та піклування, попередній розгляд питань та прийняття відповідних проектів рішень і рекомендацій щодо соціально-правового захисту осіб, визнаних судом недієздатними чи обмежено дієздатними, та повнолітніх осіб, які за станом здоров’я не можуть самостійно здійснювати свої права і виконувати свої обов’язки.

2.2. На розгляд опікунської ради виносяться питання, які потребують прийняття відповідного рішення органу опіки та піклування щодо:

- розгляду повідомлень фізичних, юридичних осіб про громадян, які потребують опіки чи піклування;

- встановлення опіки над повнолітніми особами, у разі визнання їх судом недієздатними;

- встановлення піклування над повнолітніми особами, у разі визнання їх судом обмежено дієздатними;

- погодження зняття з реєстрації місця проживання повнолітніх осіб, стосовно яких встановлено опіку чи піклування;

-  встановлення опіки над майном у передбачених законом випадках;

- розгляду звернень щодо неналежного виконання опікунами (піклувальниками) обов'язків щодо підопічних;

- розгляду скарг на дії опікунів (піклувальників);

- припинення опіки чи піклування та звільнення опікуна (піклувальника) від повноважень;

- участі у розгляді судами спорів, пов'язаних із захистом прав осіб, які перебувають під опікою(піклуванням) чи потребують опіки (піклування);

- розгляду питання щодо надання рішення про влаштування недієздатних осіб до спеціалізованих закладів;

- призначення та реєстрації помічника дієздатній фізичній особі, яка за станом здоров'я не може самостійно здійснювати свої права та виконувати обов'язки;

- інших питань, віднесених до повноважень органу опіки та піклування.

 

ІІІ. Права Опікунської ради

 

3.1. Опікунська рада має право:

- одержувати безоплатно у встановленому порядку необхідні для її діяльності матеріали від державних органів місцевого самоврядування, підприємств, організацій різних форм власності та громадян;

- залучати до роботи опікунської ради представників виконавчих органів для підготовки пропозицій з питань, віднесених до компетенції органу опіки та піклування;

- залучати до розв’язання актуальних проблем осіб, визнаних судом недієздатними чи обмежено дієздатними, які за станом здоров’я не можуть самостійно здійснювати свої права і виконувати свої обов’язки, благодійні, громадські організації, суб’єктів підприємницької діяльності (за згодою).

 

ІV. Організація діяльності Опікунської ради

 

4.1. Основною організаційною формою діяльності Опікунської ради є її засідання, періодичність проведення яких визначається їх доцільністю і необхідністю.

4.2. Засідання Опікунської ради є правомочним, якщо на ньому присутні більше половини від загальної кількості її складу. Кожне питання, як правило, розглядається і обговорюється в присутності заявника(заявників). Розгляд питань без присутності заявника (заявників) допускається лише за наявності письмової згоди (прохання).

4.3. Засідання Опікунської ради та прийняті рішення оформлюються протоколом, який веде секретар Опікунської ради.

4.4. Рішення Опікунської ради приймається відкритим голосуванням простою більшістю голосів членів Опікунської ради, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови Опікунської ради. Окрема думка члена Опікунської ради, який голосував проти прийняття рішення, викладається в письмовій формі і додається до протоколу засідання  Опікунської ради. У разі, коли вирішується питання відносно осіб, які знаходяться у родинних стосунках з членами опікунської ради, члени опікунської ради не голосують.

4.5. Розгляд питань Опікунською радою здійснюється за наявністю повного комплекту документів згідно із законодавством України.

4.6. Для вирішення питань обов’язки між членами Опікунської ради розподіляються відповідно до компетенції структурних підрозділів сільської ради та її виконавчого органу, представники яких входять до складу Опікунської ради.

4.7. Голова Опікунської ради:

- перед винесенням матеріалів на розгляд опікунської ради вивчає їх, проводить бесіди з особами, яких передбачається призначити опікунами (піклувальниками), зацікавленими особами у вирішенні питань соціального захисту недієздатних та обмежено дієздатних осіб;

- визначає функції членів Опікунської ради;

- представляє Опікунську раду в установах, організаціях, підприємствах з питань, що належать до її повноважень. Голова має право делегувати повноваження членам Опікунської ради, секретарю Опікунської ради на виконання представницьких обов’язків згідно з чинним законодавством.

4.8. Секретар Опікунської ради:

- приймає матеріали, які розглядатимуться на засіданні Опікунської ради, ознайомлення і формування порядку денного;

- реєструє документи, які надходять на розгляд опікунської ради;

- веде протоколи засідань та готує витяги з протоколу опікунської ради.

У разі тимчасової  відсутності секретаря Опікунської ради виконання його обов’язків покладається на одного з членів Опікунської ради.

4.9. Протоколи засідань, витяги з протоколів зберігаються у секретаря.

4.10. Протокол засідання Опікунської ради, витяги з протоколу підписує голова (у разі його відсутності заступник) та секретар Опікунської ради (у разі його відсутності член Опікунської ради, який виконував його обов’язки).

 

V. Прикінцеві положення

 

5.1. Голова Опікунської ради, його заступник, секретар та члени Опікунської ради беруть участь у її роботі на громадських засадах.

5.2. Голова, його заступник, секретар та члени Опікунської ради не повинні  розголошувати інформацію, яка стала їм відома в результаті роботи Опікунської ради, що згідно із законодавством не підлягає розголошенню.

 

 

Заступник сільського голови з питань

діяльності виконавчих органів ради                                    Василь ШМАДЮК                           

 

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь